معرفی کتاب مدیریت دانش
(فرایند ها، ابزارها و تکنیکهای استقرار)
ترجمه و تالیف: دکتر بهرام جلوداری ممقانی
انتشارات : مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران
قیمت: 110000ریال
تلفن: 88300973
مقدمه:
امروزه دانش به عنوان یکی از کلیدی ترین عوامل موفقیت کشورهای توسعه یافته تلقی می شود و تمامی دانشمندان مدیریت بر این باور هستند که دانش یکی از منابع اصلی و جزو دارایی های اصلی سازمان محسوب می شود.
دانش ضمنی که در برگیرنده مهارت ها و تجارب و افکار کارکنان سازمان است می تواند در مدیریت بحران ها وشرایط متحول اقتصادی به یاری سازمان رسیده و سازمان ها را از هرگونه تلاطم و بحران نجات دهد.

 


معرفی کتاب : مدل تعالی EFQM- ویرایش 2013
ترجمه : مسعود ابراهیمی جماراتی - امیر پورآقا
انتشارات : مرکز آموزش تحقیقات صنعتی ایران
قیمت : 65000 ریال
تلفن: 88300973- 88310113
مقدمه:
تعالی سازمانی ، ابتدا در ذهن رهبران سازمان شکل می گیرد و نوع نگاه و تفکر آنها را متحول می سازد ، سپس این نوع نگاه و تفکر ، به تمام ذینفعان سازمان نیز تسری پیدا می کند . در تعریف امروزین ، سازمان ها نهادهای اجتماعی هستند که تفکرات ، باورها و فرهنگ ذینفعان خود را منعکس می کنند. باورهایی در مورد اینکه به چه دستاوردهایی می توان رسید به این ترتیب ، کلید ورود سازمان ها به مسیر تعالی ، رهبران متعالی هستند.
آنها ابتدا راهبردها را تعریف می کنند تا از طریق اجرای آنها بتوانند ارزش ها را در فرهنگ سازمان نهادینه و مستقر سازند.

کتاب تاریخ مدیریت کیفیت ایران(1)-بخش اول:دوران باستان تا ابتدای دوران صفوی نوشته دکتر عباس سقایی، مهندس فهیمه خوش سلیقه، مهندس راهله ندافیون در 210 صفحه با همکاری انجمن مدیریت کیفیت ایران منتشر کردیده است.

این واقعیت که در کتاب تاریخ کیفیت جهان نامی از تمدن ایرانی نیامده است ،هر دلیلی که داشته باشد، برای ایرانیان جالب نیست، شاید این اتفاق هم به خاطر بی توجهی نسبی ایرانیان دوران معاصر به موضوعات کیفیت باشد شاید هم باید کسی از ما این مطالب را جمع آوری میکرد.

نویسندگان این کتاب در بخش نخست کتاب به دستاوردهای برجسته ایرانیان در رابطه با مهندسی کیفیت در طول تاریخ پرداخته اند و در جلد دیگر این کتاب به تاریخ معاصر ایران می پردازند. کتاب مزبور فصل گمشده ای از کتاب کیفیت جوران است که روزی می بایست نگاشته میشد.

ادامه مطلب

 


 

 

تصمیم گیری در خصوص نحوه برخورد با مسائل و یافتن دقیق صورن مسئله در سازمان از دغدغه های اصلی مدیران به حساب می آید به طوری که در تصمیم گیری های روزانه با ده ها و یا صدها مسئله روبه رو هستند ،‌ هنگامی که وضع موجود با وضع مطلوب متفاوت است یک مسئله به وجود می آید که امکان دارد این مسئله در قالب یک فرصت برای سازمان مطرح باشد.
   

مجموعه کتاب های راهنمای  دهگانه سرآمدی EFQM و کتابچه امتیازدهی


 

این کتب برای اولین بار در کشور تهیه و ترجمه شده است ساختار این کتب بگونه ای طراحی شده است که خوانندگان بتوانند بطور کامل با مفهوم هر معیاری و نحوه بکارگیری آن در سازمانشان آشنا شوند در هر کدام از کتاب ها ،دهها مثال از سازمان های سرآمد و در کلاس جهانی ارائه شده است تا خوانندگان بتوانند رویکرد ها و نگرشهای موجود در سازمان خود را نسبت به معیار مورد نظر با آنان مقایسه کنند.

ادامه مطلب




1)کتاب مدیر اثربخش نوشته پدر مدیریت نوین، پیتردراکر با برگردان مهندس فضل اله امینی در 258 صفحه، توسط سازمان فرهنگی فرا به بازار کتاب عرضه شده است.

نویسنده در این کتاب بر تاکید برخی صاحب نظران که مدیر را فردی همه فن حریف می خواهند خط بطلان کشیده می گوید، باید یاد بگیریم سازمان ها را چنان بسازیم که هر کس که در یک رشته مهم توانمند است، بتواند توانمندی خود را به کار گیرد. اما نمی توانیم توقع داشته باشیم با دشوار کردن معیارهای توانمندی، عملکرد مدیر را به سطح مطلوب برسانیم، چه رسد به این که توقع داشته باشیم همه­ی سازمان از افراد با استعداد و توانمند، در همه­ی ابعاد پر شود. او همچنین از یکسو نگری نسل جدید انتقاد کرده، می گوید، امروزه یکی از ضعف های جوانان بسیار تحصیل کرده تمایل به چیره دست شدن در یک تخصص محدود و تظاهر به بیزاری از حوزه های دیگر است. 


 

2)کتاب قدرت مثبت اندیشیدر کسب و کار، نوشته اسکات ونترلا با برگردان احمد تابنده در 304صفحه توسط سازمان فرهنگی فرا منتشر شده است.

نویسنده در کتاب از طریق آزمونهای مثبت اندیشی، خواننده را با مبانی این تفکر درگیر کرده، نگرش مناسب برای مواجهه با شرایط امروز کسب و کار را به وی عرضه می کند.ونترلا در جای جای این کتاب با ارائه تجارب موثر و نظرات علمی صاحب نظران متعدد به خواننده کمک میکند تا نظرات مطرح در کتاب را بهتر درک کند.

ونترلا معتقد است اعتقادات انسان افکار وی را شکل می دهند، افکار تنظیم کننده احساسات و در نهایت احساسات عامل رفتار فرد هستند.او با تشریح این مدل به خواننده کمک می کند با شناسایی سرچشمه افکار منفی خود را از شر آنها برهاند.او معتقد است ما به جای  تلاش در جهت تغییر واقعیت­ها بهتر است به کنترل پاسخ هایمان بپردازیم.

ادامه مطلب


 


کتاب مورد کاوی ساختار، فرآیند و نتایج یک برنامه بهبود کیفیت (در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران) از انتشارات انجمن مدیریت کیفیت ایران:


کتاب حاضر مورد کاوی اجرای مدیریت کیفیت در یک سازمان درمانی وابسته به دانشگاه علوم پرشکی تهران است .خوانندگان جزییات طراحی و اجرای این برنامه بهبود را مرور کرده ،طی آن با چالش ها و ظرافت های این فرایند آشنا میشوند. نکته ی متمایز در مطالعه ی حاضر، حوزه ی مورد بررسی آن است: بیمارستانی و خدماتی ؛ برنامه های توسعه ی کشور(و چشم انداز بیست ساله)،ایجاب می کند در همه ی حیطه ها با بهره مندی از نظام های مدیریت نوین ، بهینه سازی کنیم و ظرفیت رقابت را در عصر جهانی شدن ایجاد نماییم.

ادامه مطلب